Graag een stukje taart na het kerstdiner?

De eindejaarsfeesten staan voor de deur en je bent bezig met het uitzoeken van je menu. Je weet al welke gerechten je gaat serveren, maar wat kiezen als dessert? Chocolademousse, tiramisu of kies je voor een stukje taart na het kerstdiner? Geen taart? Ben je bang dat dit te zwaar op de maag ligt na zo’n uitgebreid diner? Gelijk heb je, maar NIET met de Kerstdesserts van D’taarte. Wij zijn gekend in het creëren van het ultieme kerstdessert; de luchtige Kersttaart van D’Taarte.

Vraag naar ons uitgebreid feestaanbod met o.a. prachtige rendierkersttaarten en speciale kerstkoekjes. Wil je zelf aan de slag? Dan geven we hier 10 tips om lekker licht te genieten van de feestdagen:

  • Start met het beantwoorden van enkele vragen: Hoeveel porties wil je voorzien? Om hoe laat wordt de taart geserveerd? Ga je voor een volledig menu of kies je voor hapjes? Lees de tips hierover in onze blog ‘Hoe kies je een taart? Eenmaal je dit weet kan je aan de slag met de volgende tips.
  • Kies als basis voor je taart geen cakedeeg, maar wel luchtig biscuit. In cakedeeg zit nl. boter verwerkt en in biscuit niet, wat een biscuittaart veel lichter maakt.
  • Vervang een klein deel van de bloem door gemalen amandelen of andere noten. Noten maken je taart gezonder.
  • Gebruik voor de vulling van je taart geen botercrème (crème au beurre), maar wel slagroom. Nog beter is om je slagroom met een deel verse kaas te mengen.
  • Desserten en taarten zijn over het algemeen erg zoet, gebruik daarom wat minder suiker dan aangegeven.
  • Vul je taarten niet te rijkelijk. Kies bijvoorbeeld i.p.v. van een deel slagroom voor gepureerd fruit en werk ook de buitenkant af met vers fruit, zoals rode bessen of exotische vruchten.
    Serveer kleine stukken. Waarom, je gasten voelen zich verplicht om alles op te eten. Klein, maar fijn is dus veel beter.
  • Kies voor diverse kleine taartjes of gebakjes, zodat je gasten keuze hebben. Iemand met veel eetlust, kan dan steeds nog genieten van een tweede stukje.
  • Groene thee, muntthee en zwarte koffie zorgen ervoor dat de vertering beter verloopt en nemen het zware gevoel weg. Serveer eventueel na het dessert een digestief voor de liefhebbers.
  • Heb je altijd een zwaar gevoel na het eten van slagroom, verse kaas, boter ed.? Zelfs al was het maar een klein beetje? Dan ben je waarschijnlijk lactose intolerant. Gelukkig zijn hiervoor heel veel lekkere alternatieven, zie onze vorige blog ‘Voedselintolerant?

Laat je het taart bakken liever aan mij over? Bestel dan nu je eindejaarsgebak!

Heb je nog vragen of bedenkingen? Geef ons een belletje en we spreken af bij de koffie.

Tot gauw!

Daniela

Deel deze post!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email